AUSTRIJOS ALPĖS | KELIONĖ

2016/07/24

Sveikos mielosios. Prieš pora dienų pasibaigė mano vasaros atostogos, kurias praleidau Austrijos alpėse. Ten vykome su vaikinu ir jo šeima. Kad planavimas neatimtų kelionės džiaugsmo, pasirinkome keliauti su Guliverio kelionėmis ir nenusivylėme. Kelionė buvo puikiai apgalvota, orai tarsi užsakyti, o kelionės kompanjonai puikios nuotaikos.

Kelionę pradėjome paryčiais, pajudėjome iš Kauno Čekijos link, kur praleidome naktį medžiotojų viešbutyje. Daugybė sustojimų bei didėjantis entuziazmas neleido nuobodžiauti visą kelionę Austrijos link.

Antrąją kelionės dieną pasiekėme Austriją ir jos pažinimą pradėjome nuo romantiško kelio Dunojaus upės pakrantėmis. Dienai įpusėjus pasiekėme Salzburgą. Daugeliui pažįstamą iš vieno žymiausių miuziklų - Muzikos garsai bei, kaip vieno žymiausio pasaulio komozitoriaus Mocarto gimtine. Tiesa, to nepastebėti tiesiog neįmanoma, nes kiekvienoje vitrinoje galima išvysti jo veidą. Nusprendę miestą pamatyti iš viršaus, pakilome į Modernaus meno muziejų, esantį ant kalno netoli Salzburgo pilies. Šio funikulieriaus kaina išties maža, palyginus su pilies, o ir pilį iš šalies pamatyti yra daug įdomiau bei įspūdingiau.

Trečioji diena pasitaikė aktyviausia. Rytą pradėjome nuo sočių pusryčių Zell am See kurorte, kuriame apsistojome. Iš ten pajudėjome į Verfeno miestelį, kuriame kilome į ten esantį net 1640 m. aukštyje esantį ledo urvą. Tiesa, funikulierius ten kėlė ne daugiau nei pusė kilometro, tad likusią dalį teko įveikti pėsčiomis, tad daugumai (tarp jų ir man) tai tapo nemažu iššūkiu. Jau pasiekus ledo urvą atsipalaiduoti taip pat neteko. Laiptais ir laipteliais kopėme į kalno viršūnėje išsidėsčiusias ledo skulptūras, kurias įsivaizdavau šiek tiek įspūdingesnias. Ten fotografuoti nebuvo galima, o ir nelabai buvo ką. Po ledo urvų mūsų geltonas autobusas pajudėjo Verfeno miestelio ir ten esančios gynybinės pilies link. Mums su vaikinu ši pilis nepasirodė įspūdinga, tad mes nusprendėme verčiau aplankyti mielą bei spalvotą mažyti Verfeno miestelį. Dieną užbaigėme kelione į Lichtenšteino tarpeklį ir keliavome namo.

Ketvirtąją dieną pradėjome nuo Aukštutinio Tauerio nacionaliniame parke esančio panoraminio kelio, kuriuo važiuojant atsiveria įspūdingiausi Alpių vaizdai. Juo užkilome prie aukščiausio Austrijos alpiu kalno Grossglockner. Ten maitinome švilpikus, pietavome, lankėmės įvairiose parodose, fotografavomės bei grožėjomes atsiveriančiais vaizdais. Prie Grossglocknerio praleidę apie penkias valandas, pajudėjome Bad Hofgasteino miestelio, kuriame vieni maudėsi terminiuose vandenyse, o mes pažinome miestelį, grožėjomes per jį einančiu kriokliuku bei ilsėjomes upės pakrantėje. Vakarui atėjus, grįžome į Zell am See, kuriame vyko vandens, lazerių bei šviesų šou, vykstantys kiekvieną antradienį, ketvirtadienį bei sekmadienį.

Penktąją dieną pradėjome kelione į Kitzsteinhorn'o kalną, kuriame pakilus su keturiais funikulieriais, slidinėjome "subiniukais" bei rogutėmis. Buvo tikrai be galo smagu! Tuomet pasiganėme Alpių pievose ir vakarą užbaigėme prie Krimmler'io krioklio, kuris yra aukščiausias Europoje.

Paskutinę dieną Austrijoje aplankėme nuostabiai gražų Hallstatt miestelį, kurį jau kopijuoja ir statosi kinai. Tiesa, juos ten ir temačiau. Išvaikštinėję visas spalvotas gatves ir gatveles, pajudėjome Čekijos link. Naktį vėl praleidome Brno mieste esančiame medžiotojų viešbutyje.

Kelionės išvados:

- Austrija be proto graži šalis
- Austrijoje lankytinos vietos be proto brangios, ypač funikulieriai
- Maistas kavinėse itin brangus, net ir pakelės valgyklose, o parduotuvėse kainos tik šiek tiek didesnės, nei Lietuvoje
- Austrijoje puikiai išvystyta infrastruktūra
- Austrai gyvena, kad gyventų, o ne, kad dirbtų, tad jie dirba labai labai nedaug. Dažniausiai pasitaikantis darbo laikas: nuo 9:00 iki 12:00 ir nuo 14:00 iki 18:00
- Austrai itin taupūs
- Austrijoje visi suvenyrai be proto brangūs, o gidė vienintelį suvenyrą, kurį patarė įsigyti, tai švilpikų tepalas sanariams
- Austrijoje žmonių beveik nemačiau (apart turistų), nepriklausomai nuo savaitės dienos ar laiko dienoje, pravažiuodami pamatėme vos keleta žmonių

Austrija paliko neišdildomą įspūdi ir tikimės vėl ir vėl sugrįžti, aplankyti dar nematytas vietas bei sugrįžti į jau pabuvotas.